Beques de Formació online de la UEES
per a dones i immigrants.
Aquest reportatge publicat per Leonor Sedó, en 39 y Más, explica sobre les dificultats que encara tenen les dones de conciliar la seva vida personal i professional. Normalmente no disposen de temps per aconsseguir se més competitives amb un dedicació a la formació continua a eines actuals i innovadores. Per aixó, la iniciativa de l’Universidad Espíritu Santo d’equador (UEES) es molt be rebuda al nostre país.
El perfil de les estudiants en línia reflecteix aquesta transformació: mares que estudien en horaris nocturns, emprenedores que enforteixen la gestió dels seus projectes o dones en contextos migratoris que troben en l’educació virtual un pont per a reconstruir la seva trajectòria professional sense importar el país en el qual resideixin.
Al voltant del Dia Internacional de la Dona, el 8 de març, es torna a posar sobre la taula la situació de les dones en el món i es recorda especialment que la igualtat d’oportunitats i accés real a espais de decisió, és encara una assignatura pendent. En aquest context, l’educació superior —i especialment els models flexibles i en línia— es consolida com un habilitador estratègic del lideratge femení sobretot a l’Equador, Colòmbia, el Perú, així com a Catalunya,, i al’Estat Espanyol.
Cal tenir en compte que universitat de prestigi reconegut, Com per exemple, la Universidad Espíritu Santo (UEES), ofereix beques de formació gratuïta en línia, a les quals es pot optar fins al pròxim 27 de març de 2026.
Yeisbys Arango, Directora Global d’Operacions En línia de la UEES, ens explica perquè és tan important, promocionar entre les dones una formació actual i innovadora.
Poques dones en càrrecs directius
Encara que les dones representen més del 50% de la matrícula universitària a Amèrica Llatina i més del 55% a Espanya, la seva presència en càrrecs directius encara es manté al voltant del 30%, i la bretxa salarial continua sent un desafiament estructural. A això se suma que moltes continuen assumint una major càrrega de treball no remunerat, la qual cosa històricament les va obligar a triar entre estudiar, treballar o cuidar.
Cal aconseguir transformar aquesta situació.
“Durant molt de temps, moltes dones van haver de triar entre estudiar, treballar o cuidar. Avui aquesta realitat està canviant. L’educació en línia no sols obre portes; permet a moltes dones, per primera vegada, triar el seu propi camí”, afirma Yeisbis Arango, que destaca el perquè el projecte de la UEES està especialment dirigit a les dones professionals o estudiants.
Seguir llegint el reportatge complet, en espanyol a 39 y Mas.
Recordeu que cal OMPLIR aquest Formulari, per a participar de les beques. Per enviar-ho teniu temps fin el divendre 27 de març.
Mireu les materies dels cursos, per escollir els que més us agradin: 26aUEESS_Nota_MateriasCURSOS_DEF
+INFO
* LA iNDEPENDENT (en catalài espanyol): Nueva Convoctoria de Becas de Formació de l’UEES.
* BARCELONADOT- Dona digital. Beques del 100%: Impulsa el teu perfil professional amb la UEES. Artícle en català, con insercioò d’entrevista a Yeisbys: