Teatre amb veu de dona pel febrer 2024

 

Hi ha molt espectacles amb protagonisme femení.

Aquest  primer trimestre d’any s’ han estrent noves obres de teatre  i també han tornat reposicions dels millors espectacles de la temporada passada, molt d’ells, dirigits per reconegudes directores, que han posat en marxa  històries molt bones -que cal anar a veure- tant  a les sales grans, com en els locals  més petits.

Entre altres estrenes destaquem:

-> Voltaire-Rosseau: La disputa.  Teatre Romea. del 22 de febrer a l’1 d’abril. De Jean-François Prévand  Dramatúrgia i direcció: Josep Maria Flotats, que actúa amb Pep Planas
La Disputa posa en escena un combat de gran importància entre dos dels filòsofs més importants del segle XVIII, Voltaire i Rousseau, que té com a protagonista al propi Flotats i a Pep Planas. Una obra escrita pel francès Jean-François Prévand de la mà d´un dels grans del nostre teatre, Josep Maria Flotats, encarregat d’adaptar i dirigir aquest text que protagonitza..[+info]
->Elling , Sala Villarroel, des del 14 de febrer.  Direccio Pau Carrió Intèrprets: David Verdaguer, Albert Prat, Albert Ribalta, Òscar Muñoz i Queralt Casasayas
Elling és un conte, una faula plena d’animals humans, tendra, divertida i vibrant que ens explica una història de superació personal gràcies a una amistat original i imprevisible. L’Elling i el Kjell es coneixen compartint habitació en un centre psiquiàtric. Malgrat tot sembla indicar que la seva associació no funcionarà, passat un temps l’estat els dona l’oportunitat de compartir un pis tutelat a la ciutat d’Oslo i a partir d’aquí començaran un camí ple de reptes, sorpreses, creixement, coneixences i revelacions personals que capgiraran totes les expectatives i els pronòstics de fracàs. Una història de perdedors que aprenen a guanyar sense el permís de ningú.[+info]

->Els Whatsom, TNC  Sala GranFins  al 7 d’abril. De Josep Maria Mestres:
Una comèdia britànica brillant i enginyosa Els personatges d’Els Watson, la novel·la inacabada de Jane Austen, han hagut d’esperar més de dos se­gles perquè algú els portés a l’escenari i poder acabar d’explicar la seva història, just des d’on l’autora l’havia deixa­da. Josep Maria Mestres dirigeix aquesta comèdia britànica de Laura Wade que recupera la novel·la de Jane Austen i planteja un final per a Emma Watson i les seves germanes….[+info].

->Esperant Mr. Bojangles, Teatre Poliorama. fins al 24 de març. Amb Sílvia Abril, Lluís Villanueva i Lua Amat. Direcció de Paco Mir.
Una obra molt recomanable. Per a riure i reflexionar. El trio d’actrius i actor encapçalats per Sivia Abril, són formidables.

Mir ens presenta una història sobre l’amor incondicional, els abismes de la bogeria i el poder de la ficció, on l’escenografia i el disseny de llums es fusionen per fer viatjar l’espectador en el temps i en l’espai durant l’hora i mitja que dura l’espectacle. Per a ells, els dies són un Carpe Diem portat a l’extrem. El seu lema és: si ho imagino, és possible. El pare és escriptor, però fa les feines més curioses i cada dia rebateja la seva dona amb un nom diferent. La mare és explosiva i impredictible, però el seu caràcter excèntric comença a derivar en un trastorn mental que, a través de mentides piadoses, ell intentarà endolcir davant la seva filla. [+info]

->Matbeth.  Teatre Lliure. Montjuïc. Sala Fabià Puigserver. Del 14 de febrer fin 17 de març. Direcció Pau Carrió
Pau Carrió retorna a Shakespeare. Aquesta vegada, dirigeix la història maleïda del general Macbeth que, enlluernat per una trobada amb tres éssers malignes, entra en una espiral d’ambició i de destrucció tràgica. Maquinació, poder i tragèdia. Un nit, Macbeth i Banquo, generals al servei del rei Duncan d’Escòcia, es troben tres bruixes que profetitzen a Macbeth es convertirà en guàrdia personal de Glamis i Cawdor i acabarà sent rei, i a Banquo, que engendrarà reis. Poc després, Macbeth descobreix que efectivament ha estat nomenat guàrdia de Cawdor, una revelació que el fa creure en la resta de la profecia. Quan el rei Duncan aprofita aquest fet per honrar Macbeth visitant-lo al castell de Dunsinane, tant ell com la seva dona s’adonen que ha arribat el moment de dur a terme un pla per matar-lo i assolir així el poder pel qual està, segons sembla, predestinat. Però el destí i els encanteris tenen les seves pròpies lleis.  [+info]

>Entrevistes breus amb dones excepcionals TNC Sala Petita.  Del 29 de febrer al 31 de març . De Joan Yago. Direcció  Mónica Bofill
Una mirada irònica sobre la defensa de les llibertats individuals.
Una model convertida en una Barbie de carn i ossos, una política que desitja una Amèrica on tots els nens i nenes puguin anar a l’escola amb una pistola a la motxilla, una dona de pell blava a causa d’una descontrolada addicció als derivats químics de la plata, una científica que somia amb la immortalitat i una nena de sis anys a qui li encanta despertar-se cada dia en aquest món meravellós..[+info]

-> De l’amistat . Sala Beckett (Sala de dalt).   fins al  18 de febrer. Del Col·lectiu Las Huecas
Júlia Barbany, Esmeralda Colette, Núria Corominas, Núria Dalmau, Agnès Jabbour, Blanca Javaloy, Andrea Pellejero i Laura Roig: En un joc de miralls i desdoblament identitari, Las Huecas proposen explorar la forma de la seva pròpia amistat a través d’un exercici d’autoficció que s’obre a les convencions escèniques, als codis del metateatre i, en última instància, al deliri. Aquesta és una peça còmica sobre els errors, les impossibilitats i la persistència de la pràctica amistosa, una proposta de caràcter vitalista que s’adscriu als versos que clausuren Humà, massa humà de Friederich Nietzsche.e .  [+info]

->La Trena, Fins al 22 de febrer al  Teatre Goya. Molt recomanable.
Nova oportunitat de veure l’adaptació de La Trena, de Laetitia Colombani per part de Clara Segura, Cristina Genebat i Marta Marco. Un fulgurant èxit editorial que ha estat durant mesos al capdamunt de les llistes de vendes i ha conquistat la crítica i el públic. Va ser un dels grans èxits de la temporada pasada. Mirar foto de portada. [+info]

-> Scape Room 2 . Teatre CondalFins el 10 de març. Autoria: Joel Joan i Hèctor Claramunt
Direcció: Hèctor Claramunt. Diuen que segones parts no són bones, però els autors  prometen l’epectacle us enganxarà  ique el joc continúa i  aquesta vegada serà millor encara [+info]

->L’alegria que passa. Teatre Poliorama. La obra s’acomiada el 23 de febrer a Sant Cugat. L’exitosa última obra de Dagoll Dagom  (Idea d’Anna Rosa Cisquella) acaba les representacions a Teatre Poliorama. Text i direcció d’escenaMarc Rosich. Impressionat la interpretació, cant i domini de l’escena, d’Àngels Goyalons, així com de tota la companyia d’artistes joves cantants i ballarines. Molt recomanable com història i com musical! [+info] Dagoll Cal reservar entrades amb antelació  per veure  l’últim espectacle de creació de la històrica companyia. [Consultar la gira de l’obra per Catalunya]

-> FitzRoyquatre dones a límit, Teatre Borràs. Fins al 23 de febrer. L’èxit de la temporada 22-23, torna al Teatre Borràs! FITZROY és la comèdia de Jordi Galceran (El mètode Gronholm) dirigida per Sergi Belbel i protagonitzada per quatre actrius de primer nivell: Sílvia Bel, Míriam Iscla, Sara Espígul i Mima Riera.Motl recomanble aquesta  comèdia  (El mètode Gronholm) dirigida per Sergi Belbel i protagonitzada per quatre actrius de primer nivell; Sílvia Bel, Míriam Iscla, Sara Espígul i Natalia Sánchez.  [+info]

->Orgasmes 2, a la 9 del Bosque . Fins el 25 de febrer .  Direcció Oscar Contreras. Amb  Roger Pera i Sam Sánchez.
Una obra que tracta de la convivència en parella i les seves diferències. En resum, un autèntic manual d’autoajuda amb una nova actualització i un nou enfocament per a enfrontar-se als reptes de la parella, que no són pocs. No pararàs de riure!
Després de l’èxit “Orgasmos, la comedia” amb més de 300.000 espectadors i gira nacional fent sold out durant més de 5 anys, ara arriba Orgasmos 2.  [+info]
Consultar Obres presentades per Balaña.

 

->Gordas, Teatro Condal, fins el 24 de març..Només el dilluns Autoria i direcció: Carlos Mesa Intèrprets: Mara Jiménez i Teresa López
Una comèdia irreverent sobre la fama, la religió, l’amor, l’amistat… i el físic. Què tenen en comú Satanàs, una estrella de cinema, dues monges, una lesbiana convertida per força, les ganes de follar i un donut? Al principi semblen ingredients sense sentit… Però quan s’ajunten, donen lloc a un menú complet, assaonat amb fina ironia i molt d’humor. Una obra que lluita per trobar aquell espai que la societat ha decidit limitar. Dues gordas que fan de gordas, però que poden ser-ho tot.[+info]


Els millors musicals de la temporada.

The producersTeatre TivoliFins al 4 de febrer 2924. DÀngel Llàcer i Manu Guix
Max Bialystock és un productor de Broadway arruïnat que, juntament amb el jove comptable Leo Bloom, ordeix un pla per fer-se rics. La idea és aconseguir finançament per posar en marxa un musical i aconseguir que sigui un desastre per quedar-se amb els diners. El títol de l’obra amb el pitjor guió, pitjor equip i els pitjors actors? ‘La primavera de Hitler’. Paradoxalment, aquesta comèdia de Mel Brooks, que va arribar a Broadway el 2001 (la pel·lícula original és de 1967) és el musical que més premis ha rebut de la història.  S’espera que aquest musical tingui més exit encara que els anteriors . Compreu ntrades amb antelació: hi ha descomptes per grup. Fotos de David Ruano. Mireu  la Web del Tivoli .[Consultar crítica de Borja Duñó a Time Out]

->la història interminable, el Musical. Teatre Apolo. Fins  al 3 d’abril 2024.
La història que va emocionar tota una generació ara convertida el musical revelació de la temporada. Música original, màgia, efectes especials, nostàlgia i molta fantasia, són els ingredients que fan de La historia interminable un dels plats forts per convertir el bestseller de Michael Ende en una obra perfecta per veure en família.. [+info]  Mireu +obres de l’Apolo:

Les millors obres als teatres més petits.

-> Tot fent Pigmalió. Teatre Versus. desd el 1 de febrer al 24 de març. Direcció Marc Rossic. Amb Lloll Bertran i Manel Barceló. A partir de l’obra de Bernard Shaw Amb versió de Joan Oliver.
La meravellosa experiència amb el procés de creació i l’equip de Cartes d’amor ens ha portat a impulsar un nou repte amb el mateix equip creatiu: un “Pigmalió” adaptat a dos únics actors que es desdoblaran en tots els personatges de l’obra.. No és la primera vegada que la Lloll s’encara al personatge. Ja ho va fer fa més de vint anys enrere, sota les ordres de Dagoll Dagom. Ara, però, la nostra actriu còmica per antonomàsia s’encara al nou repte amb una mirada melancòlica, la d’una actriu que pot mirar enrere tota una carrera, però que en cap moment perd la ironia. Amb Manel Barceló com a partenaire de luxe, els dos actors desgranen les raons per què aquest clàssic contemporani els apassiona tant i es llancen a desgranar les picabaralles dialèctiques dels dos personatges, en un constant estira i arronsa còmic.[+info]

–>El mestre i el mar. Teatre EoliaDel 8 al 25 de febrer.  Direccio  Eu Manzanares. Cia Malvivir.
La Júlia, una noia de Barcelona, passa l’últim estiu a la casa del poble dels seus avis, a Burgos. Alhora, una fossa comuna de la Guerra Civil està sent exhumada molt a prop d’allà. Una nit descobreix que el seu avi, amb demència senil, amaga al pati de casa una antiga capsa metàl·lica amb records de quan era nen. El contingut de la capsa i la fossa contenen una història en comú que la Júlia està decidida a investigar. Però la memòria fugissera del seu avi i el tabú seran forts obstacles en la seva recerca. “El mestre i el mar” és una ficció basada en la història real d’Antoni Benaiges, un mestre català assassinat el juliol de 1936 a la zona de La Pedraja, a Burgos.[+info]

->Mariona no deixis la feina. Teatre Gaudi . Fins el 28 de febrer.
I si et dediques a fer el que sempre havies volgut? I si per a això has de deixar un treball estable?
Mariona Forteza és cantant i periodista. Els seus espectacles tenen un tarannà especial, ja que combinen la música i les narracions, amb sensibilitat, lirisme i una mica d’humor.
En “Mariona no deixis la feina” ens conta la seva història: la d’una nena amb vocació musical a la qual el context social acaba portant per altres camins. El monòleg va alternant diferents episodis d’una història que, a la fi, representa la peripècia de moltes altres: atrapades entre una vocació que ve de la infància i una realitat econòmica i social cada vegada més dura. Foto i resum de Susana Villafañe a, Facebook MónComunicació  [+info]

>L’important és participar. La Gleva Teatre: Fins al  24 de febrer.  Direcció i dramatúrgia: Jordi Cornudella, Blanca Garcia-Lladó i Clara Manyós, a partir d’articles de Santiago Rusiñol (Xarau)
L’obra mostra és un cercle, una invocació, un espai segur per deixar-se atrevessar per les paraules de Santiago Rusiñol. Paraules escrites fa poc més d’un segle que ara, a través del joc i de la música, es reinterpreten i ressignifiquen.  [+info]

–>Isekai: història d’un segrest.Teatre Tantarantana. Fins a l’11 de febrer Cia La SALAMANDRA | Escrit per Loredana Volpe Una producció de Tantarantana com a Fàbrica de creació i Cia La Salamandra, dins del Projecte de Suport a la Creació El Cicló. 
Un succés tràgic, un viatge per recuperar el desig de viure, una experiència immersiva que ens connectarà a un altre món. Després de quinze anys exiliada a Barcelona, l’Olivia, que amb prou feines sortia de la seva habitació, torna a Veneçuela per assistir a la festa de la boda dels seus amics d’infància: el Marc i el Jung. En reunir-se amb ells, seran víctimes d’un segrest de terribles conseqüències…[+info]

-> La perla, Teatre Malda.  fins al 18 de febrer: de Francesca Vadell i Cia Les Pinyes.
Dones propietàries de sabers industrials i artesanals, que han entregat el seu cos, la seva joventut i la seva productivitat a la Fàbrica. Perla és un homenatge a les dones obreres que no surten als llibres d’història. Elles seuen ara dins la cuina, treuen una capsa de fotos dels “millors anys de la seva vida” i s’enorgulleixen perquè han pogut donar una carrera a filles i netes; tot i que elles diuen que no saben de lletra [+info

->Lo nuestro Estaba  Cantado. Teatre Academia., Fins al  11 de febrer. D´Ignasi Vidal, adaptació de Miguel Molina, música i lletres de Ferran González i direcció d´Alícia Serrat  és un  musical que va néixer a Madrid de tes ganes de portar l’off Broadway a Espanya, un musical de creació pròpia, amb autors d’aquí, donant visibilitat al talent que hi ha en aquest país. Rocío Madrid,  a  la que per primer cop podrem veure en un escenari de Barcelona, i  Jaume Casals, que a bon segur recordarem de la versió teatral de Krampack, protagonitzen aquesta joia musical. Joel i Daniela, decideixen divorciar-se després d’haver discutit per tot. És un musical d’aparença senzilla, però amb uns divertidíssims girs dramàtics inesperats que sorprendran l’espectador. A més, per arrodonir  la proposta, compta amb un “deu” amb la veu ni més ni menys que de  Carlos Latre [+info]

.>Un mort a mitgesTeatre del RavalFins el 2 de març. Direccioó Maria Font
Mort en Robert, la Pili i la Neus hauran d’organitzar tots els preparatius pel funeral del difunt, a qui la mort ha sorprès en una situació totalment compromesa.A l’hora de decidir què fer amb el negoci familiar, una ferreteria, se n’adonen que hauran de comptabilitzar uns “claus” del Robert que no figuren al inventari.Juntes viuran tot un enrenou de sorpreses i situacions recargolades que hauran de resoldre sense acabar boges o… escoltant veus del més enllà.  [+info]

-> La millor obra que mai no veureu als escenaris catalans. Dau al Sec.

*INFO SOBRE LES ESTRENES

ADETCAAgenda-cartelera:

Regala Entrades per Nadal, ADETCA,

TimeOut, El millor teatre de Barcelona.
Consulteu Teatro Barcelona.
Consulteu Promoentrada,  i també les ofertes d‘ATRAPALO
2024-02-12T12:58:16+00:00gener 29, 2024|Actualitat, Teatre|Comentaris tancats a Teatre amb veu de dona pel febrer 2024

Comparteix aquest article, escull la teva xarxa social!

Go to Top