Les dones  protagonistes dels festivals d’estiu.

Aquests mesos de juny i juliol, es van oferir actuacions molt destacables en els festivals mes reconeguts de la ciutat , així com a diverses sales i locals. Les dones cantants i músiques, malgrat que segueixen en minoria,  destaquen cada vegada més als cartells de les actuacions. Han passat de convertir-se en un reclam atractiu, per a ser protagonistes dels millors concerts.

Una de les novetats  principals va ser el nou Festival , el BlAU MARI MUSIC, al Port de Barcelona, amb cicle de concerts d’alt nivell  en un lloc únic, amb escenaris dintre del mar.  El nou festival va presentar artistes d’aqui i de fora, nous i recuperats,  en un format cuidat i aun aforament limitat i entusiasta, una experiència musical propera, elegant i molt participativa.

Rosana va animar sense parar al public amb el que va interactuar:

Cal destacar l’actuacio de la cantant canaria, Rosana, protagonista de la festa d’inauguració el 10 de juny.  Despres de 7 anys  sense fer concerts, l’homenantge als 30 anys de “Lunas rotas”  la ha tornar a situar com una de “estrelles “més estimades pel public que va ser. Cancóns emblemàtiqus per les que no sembla que hagi pasat el temps, que el públic recordava i corejava. La cantant i els seus músics es van donar de tot cor en tota el llarg espectacle musical i visual que van oferir. I al final es va celebrar l’aniversari del disc, amb un pastis  ella mateixa  va repartir entre el seu equip i al public . Un concert per a no oblidar.

També cal mencionar, La Traviata: Òpera Popular de Barcelona, aixi con el concert, de SAU, un homenatge al al seu cantant Carles Sabater, enel que el public es va mostrar molt participatiu entonant les cançons mes representatives del grup . [Consulteu Programacio ]

El jazz s’apodera de Barcelona amb festivals per a tohom

El Festival de Jazz de Barcelona, el més prestigiós i antic d ela ciutat, en la seva 60 edició el Festival ha posat en la “parrilla” de la sevaprogramació una impessionant selecció del millor Jazz i Blues, i nacional i internacional.

Dels 40 concerts programats,  14 són de dones,  i  dura fins al  8 de març 2027 amb actuacions en diversos llocs  . D’entre altres,  destaquemels propers concerts, d’Andrea Motis i Yamandu Costa , dimarts 21 d’octubre, al Palau de la Música; la cantaora Laura Marchal, acturarà el dissabte 24 d’octubre, a Jambore3; Brandford Marsalis Quartet & Dianne Reeves, el dimarts 3 de novembre, al Palau de la Música catalana; Samara Joy, et divendres 13 de novembre, Palau del a Música; Maria Marin, tambè presentara els eu concert  25 de novembre, a Jamboree… Podeu consultar la Programació completa  dels propers concerts.

Altre festival inolvidable va ser el Mas i Mas Festival, que es va iniciar al mes d’abril i va allargar la seva programació fins al setembre. Una temporada de sis mesos amb una programació de 40 concerts en directe a sis sales històriques de la ciutat, com son:  la Sala Apolo, Razzmatazz, Paral·lel 62, el Palau de la Música Catalana, Sala La Paloma i el Jamboree –Dels  36 concerts programats, 18 el protagotzen dones cantants solistes o que formen part de grups diversos. [+info]

Protagonisme femení a les  sales petites

Entre els concerts mes propers i accessibles, i que quedrà en l nostre record, destaquem un que va ser un privilegi per les assidtents , a la petita Sala Ronda, de Consell de cent, perque van gaudir de l’estrena de  noves cançons de  Betty Akna que actuar el  6 de juny. Aquesta preestigiosa cantant africana d’origen Guinea Equatorial, ens va oferir un concert afroacústic,  que va ser  un veritable plaer per als sentits, amb melodies profundes i que ens arribar al cor, gràcies a l’espectacular veu  d’aquesta cantant  que domina un estil afro-fusió especial.  Aquest concert va ser una oportunitat única  i exclusiva  per gaudir de les seves cançons – en format íntim i proper- més memorables, i  una estrena particular de les seves últimes composicions. El concert va tenir lloc Sala Ronda, del carrer Consell de Cent, 382. Consulteu la seva WEB