Els concerts de Kepa Junkera, el dijous 8, i el de Pedro Berruezo i la Nur Camerata, el divendres 9,  van ser impresionants. Per la seva qualitat  i gent invitada.

El cantant vasc  va actuar acompayat d’amics i amigues del FOLK i de diversos cantants, i grups, i orquestres, entre les podem destacar Gemma Humet i Marina Rosell,  o El Pont d’Arcalis. Tambè va actuar un grup de castellers. En total sobre l’escenari al final, amb el “Cant dels Segador” haviem mes de 100 persones. Inolvidable¡

Els Festivals BarnaSants i Tradicionàrius s’han unit per donar veu a Kepa Junkera, un músic de talla mundial que ha transformat el so de l’acordió diatònic i la trikitixa.  La Sala 1 de L’Auditori va acollir la presentació del disc FOK ( presentat amb un video en que Kepa cremava un acordió) dedicat als Països Catalans. El concert va comptar amb músics convidats al directe de Barcelona. Entre altres, Marina Rossell, Hilari Alonso, Miquela Lladó, Gemma Humet, La Cobla Sant Jordi, Josep Ma Ribelles, Guillem Ballaz, Xavier Baró, Amadeu Rossell, El Pont d’Arcalís i els Bastoners de Vilafranca. [+info]

De la seva Banda,Pedro Burruezo va tornar a Barcelona amb la Nur Camerata, i va estrenar  nou espectacle, el divendres 9.  Burruezo & Nur Camerata + Wafir S. Gibril amb  “Dervishes & Troubadours”, van entusiasmar al públic  que omplia la sala petita de l’Auditori de Barcelona, oferint un concert Inolvidable. Ens va delectar amb la seva músicad’arrels religiosos i de fusió  (flamenc, andalusí, i mediterrania) del seu disc: TRES CULTURES [+info]

Burruezo & Nur Camerata, en format molt íntim, ofereixen “Un sufí del S. XXI. Música, paraules i danses d’un boig d’amor”. Pedro Burruezo, un músic d’una dilatadíssima trajectòria que es remunta als anys 80 (Claustrofòbia), arriba amb una novíssima i avantguardista proposta que sedueix per on pansa. En aquest cas, acompanyat de MaiaKanaan (viola, veu). I en aquesta ocasió  no els ha pogut acompanyar la bailarina derviche Joëlle. Burruezo diu: “És un nou format transversal. És un concert i, al mateix temps, és també una conferència i una performanceteatral. És una espècie de visita a una zaqüiyasufí contemporània en la qual un de les seves ‘mûrits’ o ‘aprenentes’, jo mateix, embasto un discurs en el qual la música es converteix en la protagonista, però el muntatge no menysprea petits recursos dramàtics i de diverses índoles”. Així, músiques, contes, poemes sufís, “hikams”dels grans mestres… es van entreteixint subtilment, aromatizados amb les músiques d’un Al Andalus contemporani, per embaladir al públic amb un missatge d’amor i compassió que emborratxa els nostres sentits i el nostre cor. En l’aspecte musical, Burruezo i els seus donn vida a algunes de les peces dels seus aclamats últims discos: “Misticísssimus”, “Dervishes & Troubadours”, etc., sempre publicats per Satèl·lit K, amb els quals han recorregut mig món en festivals, cicles i teatres de notable prestigi. Peces com “La nit”, “Allahouma”, “Hikam”, “Embriacs d’amor diví, Al Kauthar”… ens passejaran per recòndits paratges del nostre passat i del nostre futur, sempre entre la tradició i l’avantguarda, entre les arrels i el contemporani, entre Orient i Occident. I, d’altra banda, en perfecta i simbiòtica comunió, Burruezo ens parlà d’on neixen aquestes cançons, què signifiquen, evocà els poemes de Ibn Al Arabi, de Rabi’a Al Adawiyya, de Rumi, i ens submergeix en el sufisme i en la seva mística més irredenta…Pedro Burruezo és també director de la revista The Ecologist i té en la seva haver-hi llibres com a “Ecologia i espiritualitat”, on advoca per tornar a veure la Naturalesa com una teofanía.