A la tardor anar al teatre es un bon plan

Moltes estrenes amb protagonisme femení.

La  temporada de tardor es presenta amb moltes estrenes i també amb reposició dels millors espectacles de la temporada, molt d’ells, dirigits per reconegudes directores, que han posat en marxa  històries molt bones -que cal anar a veure- tant  a les sales grans, com en els locals  més petites.

També  aquest mes s’estrenen nous musicals, que inviten a organitzar una celebració especial i col·lectiva,  gaudir de les representacions en grup obtenint molts bons descomptes.

Entre altres estrenes destaquem:

->Love Love Love. Sala Villarroel. Des del 15 d’octubre al 3 de desembre.
Julio Manrique recupera l’obra de Mike Bartlett amb Laia Marull, David Selvas, Clara de Ramon i Marc Bosch.

L’obra  és una mirada “àcida”als somnis de joventut i les generacions perdudes.  Julio Manrique, amb el text de Mike Bartlett com a base, ha creat un espectacle fa un viatge en el temps a través dels seus protagonistes , i en el transcurs de quatre dècades deixaran de ser joves, tindran fills i hipoteques, i descobriran que potser l’argument de la cançó ‘All you need is love’ dels Beatles no és prou sòlid. Segons ha explicat Manrique, es tracta d’un espectacle fet amb “humor” que pretén veure “què uneix i què separa” les diferents generacions, a través d’una mirada “crítica, però també tendra” [llegir ínfo  i veure vídeo aa BeTeve]  Coprar entrades a la Web.


->La nostra Ciutat,
Teatre Lliure Montjuic, Espai Puiserver. Fins el 12 de novembre. De Thornton Wilder. direcció Ferran Utzet. dramatúrgia Llàtzer Garcia.
En un teatre, el regidor presenta al públic la vila rural de Grover’s Corners, a New Hampshire (EUA), i els seus habitants: les famílies Gibbs i Webb, que són veïnes. Especialment l’Emily Webb i el George Gibbs, que aviat s’enamoraran i es casaran. Al llarg de dotze anys se seguiran els canvis en la vida d’aquesta parella: de la mundanitat a la devastació passant pel romanticisme. Un microcosmos del cicle de la vida que és, en paraules del dramaturg Edward Albee, “la millor peça americana que s’hagi escrit mai”.  amb el codi MONLLIURE tindreu un preu amb decompte [+info],

->La festa.  Sala Petita TNC. Des del 15 de novembre al  3 de desembre.
De Daniela Feixas, Dirigida per Ricard Soler Mayol. Sis relats sobre l’adolescència construïts a partir de confidències reals
Festa, eufòria, ball, excessos i sexe. Un grup d’adolescents intenta digerir tot el que ha viscut en la darrera festa per decidir com encararan la propera festa que se celebrarà aquesta nit al teatre. [+info]

->La plaça del Diamant, TNC  Sala Gran. Fins el 5 de novembre. La novela de Mercè Rodoreda torna baix la direcció de  Carlota Subirós. Una vivència universal i tremendament vigent  en una posada en escena de Carlota Subirós, que ja ens ha apropat de manera intimista i contemporània a clàssics catalans com Maria Rosa i Sol solet, d’Àngel Guimerà.Clara Aguilar (música en directe), Lurdes Barba, Màrcia Cisteró, Montse Esteve, Paula Jornet, Vicenta Ndongo, Neus Pàmies, Anna Pérez Moya, Alba Pujol, Vanessa Segura, Yolanda Sey. Mireu les Promocions especials a la WEB [+info]

***’Havana Nights’al Teatre Arenas de Barcelona. Fins
el 15 d’octubre. Amb 36 artistes a l’escenari, música en directe, dansa,
acrobacies i molt meé [Mireu Vídeo de Promoció] . És el millor espectacle internacional  amb artistes d’orgen cubà, que ha esta de gira per Europa. És laprimera proposta de la temporada del nou Teatre Arenas. 
No us ho perdeu! [
+info]
-> La dona Fantasma. Teatre Romea. Fins  al 29 de novembre. Dirigida per Mariano Tenconi. Amb Mamen Duch, Marta Pérez, Carme Pla i Àgata Roca
La dona fantasma és una comèdia delirant i excessiva, una sàtira immoral sobre la moral, una revisió sobre la funció de la ficció, un retorn a la infància, al primer amor, al moment en què tot era possible, com en el teatre. Una obra que gira al voltant de quatre mestres a finals dels anys setanta. Porten una vida intensa i melancòlica, marcada pel cura dels pares i dels fills, pels desenganys amorosos i pels desafiaments que els provoquen les seves alumnes. L’extraordinari irromp en aquesta quotidianitat esglaiadora: una dona fantasma.[+info]

->The PartyTeatre Poliorama. Fins al 12 de novembre.
És una comedia divertida i moderna de Sally  Porter. The  Party creuades entre amics sobre dilemes vitals que giren entorn de tota mena d’assumptes, des del sistema sanitari, a la hipocresia de determinada espècie d’intel·lectuals i progressistes de professió, personatges acomodats que, a l’hora de la veritat, són tot el contrari del que fan veure als altres (i fins i tot a ells mateixos) [+info]

->El dia que van matar els llops. Teatre Lliure Gràcia. Fins al 12 de nov.. Dramatúrgia  i direcció Lucía Miranda. 
Inspirant-se en la narrativa curta de Mercè Rodoreda, Miranda parteix dels contes per a infants per arribar a la narrativa fantàstica, i proposa una travessa per l’art d’explicar contes. Per què n’expliquem? Quan deixem de fer-ho? Per què és tan important com ens expliquem la vida? El conte, com el teatre, té el seu propi ritus? Des de l’escenari, podem captar l’essència íntima del narrar?.
[+info]

-> Miracle. Sala Beckett.   del 2 de nov al 19nov. D’Enis Maci. Direcció: Juan Miranda.Interprets  Constanza Aguirre, María García Vera, Virginia Rovira i Iris Becher & Tina Keserovic (Ensemble Schauspielhaus Wien). On comença i on acaba el cos? Què pot fer un cos i quant pot suportar? Ferida o miracle, a vegades el cos dibuixa amb la seva pell els límits d’una zona de joc, a vegades els d’un camp de batalla. A Miracle, Enis Maci desplega una obra polifònica, una xarxa d’intenses relacions i rituals corporals. Com pot un cos convertir-se en molts?. [+info]

-> Antonia san Juan. Entrevista con mi hija Mari.   Teatre Borràs, Fins al 24 de març 2024 .  D’Antonia San Juan i Felix Sabroso
A través de la comèdia i amb reminiscències cabareteres, en aquest espectacle Antonia San Juan fa una crítica feroç cap al patriarcat i al masclisme instaurat com una cosa natural i acceptada socialment. Amb girs i ocurrències intel·ligents i pròximes, i amb una capacitat interpretativa que no deixa indiferent a ningú per la seva manera tan original de caricaturitzar i deformar una realitat, que ja està deformada de per si mateixa, Antonia San Juan llença una crítica gens vetllada a la desigualtat encara imperant en la nostra societat, recreant la intra- història d’una dona que, com tantes altres, viuen l’infern dins la intimitat de la llar.[+info]  Consultar Obres presentades por Balaña.

Els millors musicals de la temporada.

->The producers; Teatre Tivoli. Fins al 20 de novembre. d’Àngel Llàcer i Manu Guix
Max Bialystock és un productor de Broadway arruïnat que, juntament amb el jove comptable Leo Bloom, ordeix un pla per fer-se rics. La idea és aconseguir finançament per posar en marxa un musical i aconseguir que sigui un desastre per quedar-se amb els diners. El títol de l’obra amb el pitjor guió, pitjor equip i els pitjors actors? ‘La primavera de Hitler’. Paradoxalment, aquesta comèdia de Mel Brooks, que va arribar a Broadway el 2001 (la pel·lícula original és de 1967) és el musical que més premis ha rebut de la història.  S’espera que aquest musical tingui més exit encara que els anteriors . Compreu ntrades amb antelació: hi ha descomptes per grup. Fotos de David Ruano. Mireu  la Web del Tivoli .[Consultar crítica de Borja Duñó a Time Out]

->El tiempo entre costuras,  Teatre Apolo. Fins  el 5 de novembre.
El musical neix a partir de l’exitosa novel·la homònima de Maria Dueñas, una experiència completa per a tots els sentits a l’Apolo de Barcelona. Una novel·la de les d’abans, una modista llançada a l’aventura, l’amor i el desamor, la guerra i la pau. Una aventura addictiva, apassionant i aclaparadora. Sola i aclaparada per deutes aliens, Sira es trasllada a Tetuan, la capital del Protectorat espanyol al Marroc. Amb argúcies inconfessables i ajudada per amistats de reputació dubtosa, forja una nova identitat i aconsegueix engegar un selecte atelier en què atén clients d’orígens remots i presents insospitats. [+info]

-> Un amor particular . Teatre Condal. Fins el  al  15 de novembre.
Una comedia musical d’Albert Solà i Andrea Mir, Direcció: Jumon Erra, Amb  Mara Jimenez i Xavi Navarro. L’Ada i el Xavier són dues persones molt diferents, que viuen en galàxies llunyanes dins la mateixa ciutat, i que passen per un moment personal molt delicat i difícil. L’encontre el provoca una necessitat mútua: el Xavier necessita unes classes particulars peculiars i l’Ada les pot oferir. El Xavier és un empresari d’èxit, un pare de família que viu a un barri acomodat de la ciutat. Aparentment, la vida li somriu, però la relació amb la seva dona fa aigües i una profunda sensació de vida esmorteïda l’envaeix: [+info]

->L’alegria que passa.Torna al Teatre Poliorama. Del 9 de desembre fins el 28 de gener 2024. Obra de Dagoll Dagom. Una idea d’Anna Rosa Cisquella. Text i direcció d’escena: Marc Rosich. Impressionat la interpretació, cant i domini de l’escena, d’Àngels Goyalons, així com de tota la companyia d’artistes joves cantants i ballarines. Molt recomanable com història i com musical! [+info] Dagoll Dagom va presentar al Poliorama  fins a finals de maig  l’últim espectacle de creació de la seva trajectòria, i va conseguir un èxit aclaparador. Després d’haver treballat amb textos d’Àngel Guimerà, Mercè Rodoreda o Pere Calders entre d’altres, la companyia torna a portar un clàssic de la literatura catalana a la contemporaneïtat a través de la dansa, la música i el teatre. L’alegria que passa de Santiago Rusiñol va ser estrenada al Teatre Romea l’any 1898 i fou un referent per a moltes companyies del territori, esdevenint un dels espectacles més representats de l’època. En reservar entrades amb antelació  perquè és  l’últim espectacle de creació de la històrica companyia. [Consultar la gira de l’obra per Catalunya]  

Les millors obres als teatres més petits.

->Lo nuestro Estaba  Cantado,  Teatre Academia, des del 24 d’octubre al  17 de desembre. d´Ignasi Vidal, adaptació de Miguel Molina, música i lletres de Ferran González i direcció d´Alícia Serrat  és un  musical que va néixer a Madrid de tes ganes de portar l’off Broadway a Espanya, un musical de creació pròpia, amb autors d’aquí, donant visibilitat al talent que hi ha en aquest país.

Rocío Madrid,  a  la que per primer cop podrem veure en un escenari de Barcelona, i  Jaume Casals, que a bon segur recordarem de la versió teatral de Krampack, protagonitzen aquesta joia musical. Joel i Daniela, decideixen divorciar-se després d’haver discutit per tot. Atrapats en un ascensor dels jutjats, repassen la seva vida en parella, i descobriran que el que els hi passat en realitat….. “estaba cantado”. Un musical d’aparença senzilla, però amb uns divertidíssims girs dramàtics inesperats que sorprendran l’espectador. A més, per arrodonir  la proposta, compta amb un “deu” amb la veu ni més ni menys que de  Carlos Latre [+info]

->Musica en Escena. La Gleva Teatre, Fins al 5 de novembre
Aquesta obra  és l’èxit que una jove pianista i compositora mexicana va fer a partir d’una línia melòdica d’un virtuós pianista i compositor català. Quantes voltes ha donat el món des d’aleshores. Què uneix les dues figures de la composició Consuelo Velázquez i Enrique Granados?… Es una opera  o  un petit musical de la Neuköllner Oper Berlin i Barcelona ÒBNC, que estrena Ana Cuéllar en aquest teatres.  Desde Món Comunicació oferim entrades amb descompte.[+info]
->Las rosas de Papel. Homenatge a Gil de Biedma, La Gleva Teatre, 13 de nov. Amb Pep Munné, Àlex Susanna i Mario Gas.
Pep Munné presenta un homenatge a Jaime Gil de Biedma en l’aniversari del seu naixement. Munné celebrarà l’obra del poeta rodejat d’amics, coneguts i tots aquells que ens volgueu companyar. Las rosas de papel és el títol d’un especactle poètic que repassa l’obra del referent Barceloní, interpretat per Pep Munné i acompanyat de música de Sílvia Comas.[+info]

–> Una carretera sense arbres. Teatre del Raval. Del 13 al 29 d’octubre.Text i direcció: Clàudia Serra. Vicent Baldoví i Elena Villagrasa. Aquesta obra parla de l’abús de poder. Abusar: Fer mal ús, fer un ús excessiu. Abusar de les riqueses. Abusar de la llibertat. Abusar d’un poder. Aprofitar-se amb excés d’alguna cosa. Abusar de la confiança d’algú. Violar. Abusar d’una dona.[+info]

->¿Me esperarás?  Teatre Academia, del 2 al 19 nov de nov.  Dirigida per carles Alberola.
En Rubén és un professor universitari i en certa manera un fracassat en l’amor. Per això en Jaume i la seva dona Raquel li preparen un sopar que estarà plè de girs i embolics entre els personatges, amors creuats, infidelitats no confessades, i l’aparició de la Pilar, una dona que ho capgirarà tot. Un bon còctel d’acudits , de jocs de paraules, de situacions extremes que fan de l’obra un viver d’emocions i situacions divertides que de ben segur faran riure als espectadors. [+info]

-> La paella del dijous .Teatre Malda. Fins el  19 de novembre. Dirigida per  Cristina Clemente. Amb Jordi Andújar, Lluïsa Castell i Núria Cuyàs . A
Una comèdia sobre l’amor en la maduresa i les segones oportunitats.  Clemente recrea a El Maldà una situació límit viscuda en el si de la família.   La Mercè dina cada dijous amb els seus dos fills, el Guifré i la Lia. I cada dijous els prepara una paella. Avui sembla un dijous qualsevol, un dijous com tants d’altres, però el fet que hagi fet la paella de marisc ja anuncia que serà un dijous especial. Ella els vol comunicar alguna cosa molt important, un fet que li ha canviat la vida. Ells sospiten que en passa una de grossa i potser treuen conclusions precipitadament. . Descompte amb preus a 15 euros per a Món Comunicació .[+info)

->Las noches malas de AMIR SHRINYAN . Dau al SecDel 2 al 12 de novembre:
Amir Shrinyan, un jove d’Orient Mitjà, cerca refugi a Europa al·legant asil polític per homosexualitat. No obstant això, ningú vol creure-li. Ell sembla adoptar sempre la forma que desitja qui té davant. Qui és realment? És homosexual o menteix al llarg de tota l’obra? Si es demostra que no ho és serà immediatament expulsat d’Europa. Però en cas de ser-ho, al seu país li espera la presó o la mort..Descompte amb preus a 12 euros per a Món Comunicació [+info]

–>Democrazy . Teatre Eolia,  Fins el 19 de novembre, Direcció: Mario Rebugent i Mònica Balsells . Amb Mònica Balsells, Berta Peña, Lidia Robla, Sara Font, Laura Lara i Carla Griñó.
Aquesta obra parla de La Transición, Borbón y cuenta nueva tracta del procés que va patir el país després de la mort de Franco. Combinant el documental i la comèdia, repassa els episodis més importants d’aquest període de la història d’Espanya i es qüestiona la fortalesa de la seva democràcia.  Les sis actrius interpretaran més d’una trentena de personatges que, entre cançons i chascarrillos, s’endinsaran en l’exposició i la recreació d’algun dels moments més emblemàtics de la Transició (la coronació del rei, el nu de la Marisol a la portada d’Interviú i la dimissió de Suárez, entre molts altres fets. [+info]

->Lo nuestro Estaba  Cantado,  Teatre Academia, des del 24 d’octubre al  17 de desembre. d´Ignasi Vidal, adaptació de Miguel Molina, música i lletres de Ferran González i direcció d´Alícia Serrat  és un  musical que va néixer a Madrid de tes ganes de portar l’off Broadway a Espanya, un musical de creació pròpia, amb autors d’aquí, donant visibilitat al talent que hi ha en aquest país. Rocío Madrid,  a  la que per primer cop podrem veure en un escenari de Barcelona, i  Jaume Casals, que a bon segur recordarem de la versió teatral de Krampack, protagonitzen aquesta joia musical. Joel i Daniela, decideixen divorciar-se després d’haver discutit per tot. Atrapats en un ascensor dels jutjats, repassen la seva vida en parella, i descobriran que el que els hi passat en realitat….. “estaba cantado”. Un musical d’aparença senzilla, però amb uns divertidíssims girs dramàtics inesperats que sorprendran l’espectador. A més, per arrodonir  la proposta, compta amb un “deu” amb la veu ni més ni menys que de  Carlos Latre [+info]

>, Sala Fenix. Fins el 19 de nov.  [+info]

.>Estrés!; Teatre del Raval,  de05 de novembre al 30 de desembre.
Tres dones es troben en una magnífica casa de camp amb la idea de consolar-ne una d’elles que acaba de patir un desengany sentimental que li provoca estrès. Aquesta víctima del desencís, motor de l’embolic, la seva germana i l’assenyada amiga de l’ànima seran les tres protagonistes. Tres dones amb personalitats molt diferents i definides que alhora es complementen. Què estàs disposada a fer per una bona amiga? T’has deixat mai portar per un impuls? Quins són els límits del que està bé i el que està malament? Es poden prendre decisions en moments d’estrès? [+info]

–>Pols de Diamant, Sala Versus Teatre. Fins el 30 de novembre. Director:  Nelson Valente. Amb Dafnis Balduz i Albert Salazar.
Pau Coya va escriure Pols de diamant pel IX Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears basant-se en un cas real que va tenir lloc a Madrid l’any 2021. Un jove de només vint anys denunciava una brutalíssima agressió homòfoba que va resultar ser mentida. Pols de diamant  Busca treure a la superfície les contradiccions de l’ésser humà. Com algú es veu abocat a mentir per tal d’intentar sobreviure a l’estigma. Algú que, com els diamants, pot semblar indestructible però es pot esmicolar d’una sola martellada [+Info ]

Obres que tornem, o ja es van estrenar al GREC

->Laly Simon, torna des del 6 de desembre al Romea.
Lali es una gran estrella reconocida y querida por su público. No es exactamente una actriz, sino una comedianta. Y más concretamente, una monologuista. Sus shows, divertidos, irónicos, y también desgarradores, deleitan a las espectadoras en los teatros y también en televisión. [+info]

->La Trena, torna des del 1 de febrer 2024, al  Teatre Goya
Nova oportunitat a partir de febrer de 2024 per veure l’adaptació de La Trena, de Laetitia Colombani per part de Clara Segura, Cristina Genebat i Marta Marco. Un fulgurant èxit editorial que ha estat durant mesos al capdamunt de les llistes de vendes i ha conquistat la crítica i el públic.[+info]

->América, torna des del 9 de desembre al Teatre Villarroel.
Julio Manrique dirigeix Amèrica, de Sergi Pompermayerun espectacle per mirar el nostre passat, el dels burgesos catalans, que traficàven amb esclaus africans i com això ens obliga a replantejar-nos la idea que tenim de nosaltres mateixos com a societat. Una proposta amb un repartiment encapçalat per Joan Carreras, Tamara Ndong i Mireia Aixalà. [+info]

->FitzRoy, quatre dones a límit,  al Teatre Borràs. Torna el 20 de desembre. Va superar amb èxit la seva estrena, i molta gent es va quedar amb ganes de veure’la.
Motl recomanble aquesta  comèdia de Jordi Galceran (El mètode Gronholm) dirigida per Sergi Belbel i protagonitzada per quatre actrius de primer nivell; Sílvia Bel, Míriam Iscla, Sara Espígul i Natalia Sánchez. [+info]

*INFO SOBRE LES ESTRENES

ADETCA– Graella-cartelera: https://www.adetca.cat/agenda/#agenda-tabs|1
Time Out, Els millors musicals.
Consulteu Teatro Barcelona.
Consulteu Promoentrada,  i també les ofertes d‘ATRAPALO
2023-11-02T11:41:37+00:00setembre 16, 2023|Actualitat, Cultura, Teatre|Comentaris tancats a A la tardor anar al teatre es un bon plan

Comparteix aquest article, escull la teva xarxa social!

Go to Top