Estrenes d’estiu que cal anar a veure en que elles son protagonistes

LA GRAN PANTALLA ha tancat la seva quarta edició creixent tant en públic com en dies, projeccions i quantitat d’activitats paral·leles. Tot un èxit que fa que es consolidi com el festival cinematogràfic intergeneracional de les persones grans de Barcelona. Amb una programació presencial de sis dies, formada per vuit llargmetratges, una selecció de quinze curtmetratges -als que se’ls sumen els set de la secció de vídeos participatius-, la tornada a les sales de cinema ha portat a més de 3352 persones als Cinemes Girona -més del doble que les 1300 de l’any passat-, on els espectadors no solament han gaudit de les pel·lícules sinó que també han participat en diàlegs, col·loquis i xerrades que acompanyaven les temàtiques de cadascuna de les projeccions.
Les sessiona  van ser des del dimecres 28 de juny fins al diumenge 3 de juliol. itat i són sessions gratuïtes, que cal demanar per la web, i les entrades s’esgoten aviat.

La Gran Pantalla és un festival únic en què es reflexiona sobre l’envelliment, la soledat no desitjada, la mort digna, el col·lectiu LGTBIQ+, l’alzheimer, i moltes altres qüestions que no només preocupen a les persones grans, sinó també, a la societat en conjunt. El dimecres 28 tindrà lloc la cerimònia inaugural, es projecta “La vida era eso”, amb un  diàleg amb David Martín de los Santos, director de la pel·lícula. Dues dones espanyoles de generacions diferents coincideixen a l’habitació d’un hospital a Bèlgica. María (Petra Martínez) hi viu des de fa dècades després d’emigrar a la seva joventut, i Verónica (Anna Castillo) és una jove nouvinguda a la recerca de les oportunitats que mai va trobar a Espanya. Mireu el video  de promoció a Youtube.

Altres films en què elles han destacat  són:  Maixabel; 100 dias con la tata; Home, el país de la ilusión; Todo ha ido bien. La clausura, va ser el diumenge 3 amb Alcarrás.

Reflexions feministes a la Mostra

La Mostra internacional de Films de Dones compleix ja 30 anys,  i les  projeccions són veritables  reflexions feministes a través de la pantalla, que es poden gaudir en diferentes salas i places de la ciutat. És el festival feminista d’estiu, per excel·lència. Des del 2 de juny al 15 de juliol.

Amb l’objectiu de portar a les places i sales de cinema de la ciutat una programació de reflexió i gaudi cinematogràfic i feminista, enguany, la Mostra  orienta la seva mirada cap a múltiples geografies, a través d’autores que retraten les seves comunitats i la seva història amb sensibilitat i mirada crítica, sempre buscant la pluralitat de formats i de relats. [Consulteu activitats paral·leles]

Entre les pel·lícules que formen part d’aquesta selecció destaca ‘Children of the Mist’, de la directora vietnamita Ha Le Diem, guanyadora de la passada edició del festival de l’IDFA, que ens permet accedir a la comunitat Hmong de les muntanyes de Vietnam del Nord i observar, a través de la relació entre la jove protagonista i la directora, el qüestionament de la tradició de “el segrest de la núvia”. També es podrà veure ‘Landscapes of Resistance’ de la cineasta sèrbia Marta Popivoda, a través de la qual reelabora la memòria de l’Holocaust posant-la en diàleg amb les lluites del present i creant un calidoscopi de noves imatges de la resistència. Mireu Social Cat

Elles mostren el seu poder

Durant aquest mes de juny s’acaben d’estrenar, i s’estrenaran, molt bones pel·lícules, en les que elles mostren sense embuts el seu poder, les seves ambicions, capacitats i preferències. Saben manar i ho fan amb eficàcia. Destaquem algunes estrenes:

* Promesas de Paris. de Thomas Kruithof; amb Isabelle Huppert, Després de tota una trajectòria com a alcaldessa d’una ciutat prop de París, Clémence  Huppert afronta el seu major repte fins al moment: presentar-se com a Ministra. Valent i decidida, sempre s’ha bolcat amb els més desfavorits per a salvar a la ciutat de la pobresa i la desocupació juntament amb l’ajuda de la seva fidel mà dreta Yazid (Reda Kateb), però ara, aquest nou càrrec despertarà en ella una ambició desconeguda.[info]

*La Brigada de la Cocina, de Louis-Julien Petit. Amb François Cluzet, Audrey Lamy, Fatou Kaba, Chantal Neuwirth, Yannick Kalombo…
Cathy és una xef cap quadrat de 40 anys. Quan està a punt de complir el seu somni d’obrir el seu propi restaurant gourmet, un revés fa que res surti com havia planejat. Amb serioses dificultats econòmiques a l’esquena, Cathy accepta amb reticència una feina per portar cuina i menjador  d’un centre per a joves immigrants. I es converteix en una estimada  cuinera que s’imposa amb naturalitat en el seu entorn, i aconsegueix elevar el nivell del col.lectiu.[+info a Punt_avui]
*El fred que crema. L’òpera prima del director català Santi Trullenque que ja ha començat el seu recorregut per festivals, passant pel darrer BCN Film Fest i, recentment, al FIC-CAT, en què va ser la cinta inaugural. És un trjiller en que Greta Fernàndez mostra tota la seva força per menjar-se la pantalla.  És una molt bona narració històrica sobre els ‘passadors’, que uneix el drama jueu de la Segona Guerra Mundial, l’expansionisme nazi i el costumisme rural. [+info a Cinefil]
* “MAMÁ NO enREDES” s’estrenara el divendres 1 de Juliol. Dirigit per Daniela Féjerman: Amb alena AlterioEva UgarteAntonio PagudoSofía Oria…
Clara, mare de dos adolescents, és una dona oberta a noves experiències que decideix crear-s’un perfil en TILINK, una app de citis. Què passa per la ment d’un vintenari quan es troba el perfil de la seva pròpia mare en Tilink, l’aplicació de cites de moda? Sí, la seva mare encara és jove. Sí, està divorciada del seu marit i té dret a refer la seva vida, però… no sap el que és Tilink? Allí només hi ha sortits que la utilitzaran per a després deixar-la tirada, franctiradors del sexe… com ell mateix. [+info a Balaña]
* Los jovenes amantes. De Carine Tardieu, amb Fanny Ardant, Melvil Poupaud i Cécile de France.  15 anys després de la seva primera trobada, Shauna, una elegant arquitecta retirada, es creua amb Pierre, un metge feliçment casat, al passadís d’un hospital. Ella té 71 anys, ell 45. Oposats però hipnotitzats l’un per l’altre, tornen a connectar [+info]

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]