Elles segueixen com protagonistes dels escenaris, al davant i al darrera.
Aques mes de gener s’anuncien moltes estrenes i algunes obres en cartellera estan dirigides per reconegudes directores, que han posat en marxa històries molt bones -que cal anar a veure- tant a les sales grans, com als locals més petits ( la majoria de les estrenes fan moltes promocions i descomptes). I cal recordar que les sales petites (alguns espais son de nova creació o s’han renovat) canvien molt aviat la seva programació, i es bo que s’omplen els petits espais d’art escénic proper i especial. Esperem que durant aquest any 2025 segueixin augmentant les xifres d’assistència de públic que es van registrar al 2024. Cal tenir en compte el programa de CAP BUTACA BUIDA, que en aquest edició serà el 22 de març 2025
–> L’aranya, TNC Sala Gran. Des del 30 de gener al 9 de març 2025. D’Agel Gimera.Dramatúrgia i direcció: Jordi Prat i Coll
Retrat d’una època en què els desitjos més ocults lluiten constantment contra la pressió social. Una tragèdia romàntica que retrata les il·lusions i els desenganys, amors i desamors, fidelitats i traïcions d’una parella amb la incapacitat d’engendrar un fill. Una obra incòmoda carregada de tensions en què una botiga de queviures és l’escenari on conviuen els desitjos més ocults i les pressions socials d’una societat tancada. [+info]
*El deu salvatge. Teatre Goya. del 1 de febrer al 9 març.De: Yasmina Reza. Direcció Pere Arquillué. Amb Pere Arquillué, Laura Conejero, Ivan Benet i Laura Aubert: Producció: Focus.
Una àcida mirada sobre la societat contemporània i la condició humana. Dues parelles es reuneixen per discutir la conducta violenta del fill d’un dels matrimonis que ha colpejat amb un pal al fill de l’altre, trencant-li dues dents. Al llarg de la conversa, la discussió s’anirà encenent i el que havia de ser una trobada pacífica per resoldre el conflicte acabarà esclatant en un caos absolut, posant de relleu les contradiccions entre el discurs i les accions dels adults i que la violència és, potser, un tret inalienable de la nostra naturalesa més arrelada.. [+info]
-> Per fi sol, de Carles Sans, Teatre Poliorama, del 23 de gener al 16 de febrer. De Jose Corbacho i carles Sants, presenta TRICICLE.
Ara que Tricicle es pren un descans indefinit, Carles Sans, després de quaranta anys en silenci, aprofita a Per fi sol! per a parlar d’ocurrents i divertides anècdotes professionals i personals viscudes durant aquest període. Confessions tan sorprenents com que abans de convèncer als seus socis de formar una companyia es va interessar per les seves parelles (les parelles d’ells), o sobre com va aconseguir superar la seva última colonoscòpia mentre la doctora li parlava de Tricicle. Ens explica també la primera vegada que els seus pares el van veure actuar amb el Joan i el Paco en un cafè-teatre de Barcelona, o quan els van llepar l’orella quan van estar al Japó, i del memorable ridícul que va fer en un jumbo quan tenia pànic a volar.[+info]
-> Tres Porques Sala Beckett. Fins al 16 de febrer. Creació de l’Eje, Pau Masaló i Carla Tovias Dramatúrgia: Pau Masaló Direcció: Eric Balbàs i Carla Tovias. Aquesta és la història de tres porques, tres amigues, tres treballadores. És la deriva perversa d’un conte infantil, una visió àcida sobre la desconnexió entre l’alegria del consum inconscient i la brutalitat dels processos de producció. Vet aquí una vegada tres obreres perdudes en una clariana… Tres porques és un diàleg impossible entre tres porques i l’escorxador que ha d’acabar amb les seves vides. Un mirall titil·lant entre la realitat de la indústria càrnia (la veu narradora d’un escorxador real) i la moral protocapitalista del conte infantil (la història meritocràtica d’Els tres porquets). Perquè, ben mirat, si mates un gos s’acaba el món; però si mates vint-i-tres milions de porcs, fas créixer l’economia del país. Consultar vídeo-entreviat autors a Yootube. [+info]
–>Olympia. Teatre lliure de Gracia. Fins el 9 de febrer . Creació i direccio: Carlota Subiros
El 2 de desembre de 1969, Paco Ibáñez —un jove valencià criat al País Basc, fill d’exiliats a França— fa un concert al teatre Olympia de París que esdevé una nit històrica i es converteix en símbol exaltat de l’esquerra antifranquista. Set anys més tard, el 2 de desembre de 1976, al barri de Gràcia de Barcelona s’estrena el primer espectacle del Teatre Lliure, un projecte carregat amb la immensa energia desfermada després de la mort del dictador, i ràpidament esdevé l’estendard d’una manera de viure i d’entendre el teatre. A dia d’avui, la superposició d’un mateix dia de desembre de 1969 i 1976 reverbera amb una força significativa i ens planteja noves preguntes. On és Olympia per a cadascú de nosaltres? És un lloc del passat o és un somni del futur? O és una vivència del present? On és aquest lloc de trobada on podem compartir desitjos, somnis, referents?. [+info]
->****Voltaire/Rousseau La Disputa teatrer Romea. Fins el 9 de febrer. Amb Josep Maria Flotats i PepPlanas. Torna una obra que va tenir molt d’èxit a la seva estrena, i cal veure-la, nomes dins el diumenge 9 de febrer
Una confrontació èpica entre dos dels filòsofs més importants de la història, una posada en escena amb un combat de gran importància entre dos dels filòsofs més importants del segle XVIII, Voltaire i Rousseau, que té com a protagonista al propi Flotats i a Planas. Una obra escrita pel francès Jean-François Prévand de la mà d´un dels grans del nostre teatre, Josep Maria Flotats, encarregat d’adaptar i dirigir aquest text que protagonitza [+info]
–> Massa brillant, TNC Sala petita. Fins el 2 de febrer 5. Autoria i direcció d’Oriol Puig Grau. AMB Santi Cuquejo, Carlos González, Daniel Mallorquín, Jordi Martí Casas
La nit promet ser inoblidable. El millor amic del xicot del Guillem ha dedicat mesos a la creació d’un vestit espectacular amb el qual aspira a guanyar el premi del públic al Sarao Drag de Futuroa. El que el Guillem no s’espera és que aquest mateix vestit li provoqui una reacció al·lèrgica severa i el submergeixi en un viatge iniciàtic marcat per al·lucinacions intenses. A mesura que la celebració avança, el malestar del protagonista augmenta i diverses figures —tant reals com imaginàries— es fan presents, empenyent-lo a reflexionar sobre les seves relacions amb l’amor, l’amistat i la identitat sexual [+info]
–>Prosopopeya , Sala Fabià Puigserver. Lliure Montjuïc. Fins al 9 de febrer. Direcció: Emma Arquillué i Pablo Macho Otero (Text i creació: La bella Otero). Amb Santiago Aguilera; Arnau Comas i Pablo Macho Otero:
Un actor en plena crisi existencial troba un mite sobre l’origen del teatre. Sense saber-ho, es capbussarà en un joc de miralls en el qual intentarà trobar respostes a l’enigma de la identitat. I si el mite primigeni és un mateix?.[+info]
–>La presència. Teatre Villarroel. Fins al 12 febrer. Autoria: Carmen Marfà i Yago Alonso Direcció: Pau Carrió. Intèrprets: Anna Sahun, Pau Roca –
Marc Rodriguez iNausicaa Bonnín . La Presència es desenvolupa durant una nit de tempesta. Una nit plena d’adrenalina i comèdia en la qual els fantasmes d’una família sortiran a la llum.
L’Ernest i la Sandra es troben a la masia del seu pare per acompanyar-lo durant les seves últimes hores de vida. El Miki, la parella de la Sandra, també és allà per fer-los costat. Mentre els germans, que no tenen gaire relació, es posen al dia, arriba la metgessa del CAP a visitar-lo. Pocs minuts després, el Climent mor. El que cap d’ells espera és que la campana que utilitzava per cridar-los torni a sonar. Si el pare és mort, qui l’ha tocat? [+ info].
–>Els ossos del Irlandès. Teatre Poliorama. Fins el 12 de febrer . De Víctor Borràs Gasch. Direcció: Xavi Ricart
El Llorenç ha demanat a l’Héctor i el Xevi de veure’s un moment. No els ha dit què vol. Però diu que és important. I deu ser-ho, perquè avui plou moltíssim i no ve de gust sortir de casa. Però no es pot esperar precisament perquè avui plou com fa anys que no plovia i, al poble, hi ha rieres disposades a desenterrar secrets que es creien oblidats . [ +info] .
–>****Les dones de Guido Contini; Musical Teatre Gaudi. del 23 al 27 de gener. Amb Mariona Castillo . Gustavo Llull (piano) Direcció d’escena: David Pintó Codinasaltas Direcció musical: Gustavo Llull. Molt recomanable
Aquest espectacle és una sintetització de “NINE”, un gran musical concebut per a vint-i-cinc intèrprets i una orquestra. Una destil·lació. Una deconstrucció. Un divertiment gairebé impressionista on podem conèixer un home a través de les opinions que les dones de la seva vida tenen d’ell. Un pianista i una actriu jugant amb les cançons de Maury Yeston. Sense xarxa. E´s molt recomanable per gaudir d’una hora de virtuosisme, tendresa, humor, tristesa, seducció, plomes i colors. Esperem fer-vos gaudir. [+info]
->***Barcelona 24 Hores, el musical. Al mateix teatre Gaudi (sala Gras), Fins el 23 de febrer. Text i música original: Pau Barbarà Mir
Musical original en català. Estrenat en plena pandèmia l’octubre de 2020, va estar nominat a 4 Premis Butaca en la seva 27′ edició. L’obra, fresca i juvenil amb aquell to de comèdia nostàlgic i romàntic, segueix la vida de 4 joves que es creuaran, s’enfrontaran i s’enamoraran a la ciutat de Barcelona. Una fotògrafa que ho ha deixat amb la seva parella coincideix a l’Apolo amb un noi romàntic obsessionat amb les pelis de Hugh Grant.[+info]
Els millors musicals del 2025
–> Chicago, el Musical. Teatre Tivoli. Des del 21 de gener al 2 de març . Producció Original Dirigida i Coreografiada per Bob Fosse..
Torna un dels musicals més famosos i emocionants de Broadway!. Chicago sona a Broadway i a pla perfecte per a passar una tarda o una nit especial en el teatre. Sona a èxit i a record inoblidable. I sona a tot això, amb raó. Ja ha complert 27 anys a Broadway. Increïble, veritat? 27 anys ininterromputs en cartell ho diuen tot. Consultar la promoció del 20% de descompte.[+info]
->El día de la Marmota, el musical. Teatre Coliseum. Fins al 3 de març del 2025.. Director: Enric Cambray. Amb Roc Bernadí, Diana Roig, Oriol Burés, Claudia Bravo, Júlia Bonjoch
El musical d’èxit a Broadway i al West End de Nova York, comèdia romàntica plena de fantasia basada en el gran fenomen cinematogràfic que va captivar el món als anys 90. Phil Connors, un egocèntric i televisiu meteoròleg, es troba condemnat a reviure el mateix dia una vegada i una altra, atrapat en el temps en un petit poble perdut enmig de Pensilvània. El desconcert inicial per aquesta insòlita situació dona lloc a una sèrie infinita d’intents extravagants, divertits i surrealistes, d’escapar del bucle temporal en què es troba. És possible que trobar l’amor autèntic sigui l’única clau per sortir del Dia de la Marmota? [+info]
*****El médico. Teatre Apolo. Fins al 31 de gener Dimarts, dimecres i dijous: 20.00 h. Divendres i dissabte: 16:30 h. i 20:30 h. Diumenges: 17:00h.
Dario Regattieri i Iván Macías presenten El Médico, el Musical que ha marcat un abans i un després en la història del teatre musical del nostre país. El bestseller de Noah Gordon convertit en una superproducció musical, una producció única, un musical original cent per cent espanyol, que demostra que es poden fer grans musicals d’una altra manera i que ha rebut el reconeixement de públic i crítica. No us erdeu aquest musical, és uns dels millors dela programació nadalenca[+info]
*Estrena especialment recomenada——–>
.
Gran Teatre del Liceu. Des del 17 de gener al 2 de febrer
LA TRAVIATA
Brillant producció firmada per David McVicar. De Verdi. Amb diferents protagonistes.
Una de les obres més estimades de Puccini en una producció exquisida
[Veure Vídeo. +info a Liceu]
************************************
->***** Mar i Cel. Teatre Victoria. Fins a l’1 de juny 2025. Molt recomanable.Ha tornat el musical catala de més èxit, el seva quarta presentació; Mar i Cel, amb mes de cent mi entrades rersevades hi seran al Teatre Victòria fins al mes de març. L’últim espectacle de Dagoll Dagom, s’ha estrenat respetan el llibret i l’esperit de l’emblemàtic musical, però amb moltes innocacions creatives i virtuals. L’espectacle va veure la llum per primer cop el 1988 sota la direcció de Joan Lluís Bozzo. La nova reposició està dirigida per Anna Rosa Cisquella i Miquel Periel i s’emmarca en la celebració dels 50 anys com a companyia que suposarà el comiat definitiu dels escenaris de Catalunya. Una obra sobre la intolerància i la incomprensió entre dos mons: orient i occident. Dues religions eternament enfrontades. Un bella història d’amor impossible entre una noia cristiana i un corsari morisc. Una història amb innombrables paral·lelismes amb el món en què vivim. Un musical basat en la pirateria de la mediterrània del segle XVII i en l’expulsió del regne d’Espanya de 300.000 moriscos decretada per Felip III l’any 1609; que emociona per l’hsitoria d’amot, i per la intolerància de l’entorn. [+info al Teatre Victoria]
-> ***Priscilla, Reina del desierto. Teatre Tivoli. Fins al 18 de gener 2025.
Basat en la pel·lícula guanyadora d’un Oscar, és el musical internacional més espectacular i divertit. Narra les aventures de tres artistes drag que travessen el desert australià a bord d’un autobús que dona número al musical, en un viatge ple d’amor i amistat i en el qual acaben trobant més del que mai podrien haver somiat.En aquestes últims setmanes hi ha un 20 de descompte [+info a Teatre Tivoli].
Segueixen en cartellera…
-> Un sogre de lloguer. Teatre Goya. Fins al 26 de gener De Susanna Garachana i Jaume Viñas Direcció: Daniel Anglès. Intèrprets: Joan Pera, Muntsa Alcañiz, Claudia Benito i Edu Lloveras.. En Marçal fa molts anys que no veu el seu pare, un hippie que viu en una autocaravana al desert d’Austràlia, així que quan es veu obligat a organitzar un sopar per presentar-lo a la seva promesa i a la seva sogra, que són de classe alta, decideix contractar un actor que es faci passar pel seu pare.. [+info]
->*** Turisme Rural. Teatre Borras. Fins al 12 de febrer del 2025 De Jordi Galcerán, Direcció: Sergi Berbel. Amb. Mireia Portas, Ivan Labanda, Anna Güell, Luís Villanueva, Joel Cojal
Un matrimoni arriba en plena nit a una casa de turisme rural per passar-hi un cap de setmana romàntic. Han decidit ser pares, aquests dies són els adequats per posar-s’hi i volen aprofitar aquest ambient bucòlic per encarregar la criatura. Els amfitrions, però, gent de pagès, no són tan acollidors com era d’esperar i els arrossegaran per una espiral de situacions inesperades i angoixants que els obligaran a repensar la seva desitjada paternitat i, fins i tot, el futur de la seva relació.[+info]
Les millors obres als teatres més petits.
->Maleït mirall. Teatre Tantarantana. Sala Atic”Fins el 26 de gener . Escrit per Adrián de la Llave i Silvia Espín
I ara, qui soc? Aquesta és la incertesa a la qual s’enfronta la nostra anònima protagonista, una jove en crisi que veu com el seu pla de vida s’ensorra quan la seva parella trenca amb ella després de set anys de relació. Per si no n’hi hagués prou, la confiança en si mateixa, que abans desbordava, ha saltat pels aires, fet que li està arruïnant totes les cites i deixant-la a mercè de la falta de comprensió de les seves amigues. Però el pitjor no és això: el pitjor és suportar que cada cop d’ull al mirall, cada foto, cada projecció de la seva imatge li retorni el reflex d’un monstre horrible i deforme, un que està consumint la seva autoestima i tancant-la en si mateixa .[+info]
->El nebot de Rameau, Teatre la Gleva. Fins al 26 gener 2025. De Denis Diderot
Deia Montaigne que pensar i llegir sol és una feina àrida i avorrida, mentre que la conversa té la virtut de despertar el nostre esperit. Diderot va cultivar com ningú el gènere dialogat. De tots els seus diàlegs, El Nebot de Rameau és sens dubte el més agosarat i el més polèmic, potser perquè el gran tema que aborda ens toca a tots de ben aprop: fem el que caldria fer, honestament, o només jugem el nostre paper dins d’una pantomima social en funció dels nostres interessos, mirant de no contravenir els poders establerts? . [+info]
* ‘Cavallet de mar o el peix invisible . ‘SalaFlyhar. Fins al 3 de març 2025. Escrita Pau Goya i dirigida per Laura del Fresno
En Martí té vint anys. En fa un que va iniciar la seva transició i que va començar a administrar-se testosterona per modificar el seu cos. La seva vida pren un gir inesperat el dia que va a recollir els resultats d’unes anàlisis endocrines rutinàries i descobreix que està embarassat de tres setmanes. Mentre pren una decisió, l’obra transcorre en forma de monòleg on el protagonista reflexiona sobre el seu cos, la seva transició i els codis de gènere establerts. [+info]
->Ni en broma. Versus Teatre. Fins al 2 de febrer 2025. De Xavi Morató amb Jordi Díaz i Nesa Vidaurrázaga.
les vicissituds entre un monologuista tronat i una política aspirant a alcaldessa ens donen peu per tractar amb molt d´humor i malícia temes d´allò més actuals. L’obra parla de temes tan actuals com els límits del humor, la cultura de la cancel·lació, la autocensura, la hipocresia que envolta la política i la mateixa societat.
El mateix autor, Xavi Morató, diu: “Ens hem tornat massa puritans? O és que abans érem bèsties sense cap consideració envers els sentiments dels altres i per fi hem posat les coses al seu lloc? . Molt recomanable [+ info]
-> Lo nuestro. Espai Texas, Fine el 26 de gener .D’Eu Manzanares
Tothom mereix un cop de sort, i en aquesta comèdia preguntes, Què faries si et toqués la loteria?. Torna l’èxit nadalenc més divertit, que es va estrenar Sala Flyhard, Una comèdia familiar, entranyable i combativa. Paul Berrondo, Eli Iranzo, Bàrbara Mestanza i Jan Mediavilla protagonitzen la història d’aquesta família de barri obrer amb direcció de Mercè Vila Godoy. [+info]
–>Viva. Teatre Aquitania. Fins al 16 de febrer .
És una comèdia d’humor intel·ligent, ideal per riure però també per reflexionar sobre la natura humana. Una anciana sueca, dues dones que s’uneixen en un inesperat succés que desencadena la trama i les porta a prendre una radical decisió per a poder subsistir i conservar el seu treball, a partir d’aquí les actrius entren en un joc d’humor desopilant que el públic agraeix i gaudeix. “Què estaries disposat a fer per a no perdre el teu treball?” [+info]
->Amor a mort. Teatre Malda.. Fins el 9 de febrer. Un espectacle de The Feliuettes, Direccio: Eu Manzanares
Es pot creure en l’amor avui en dia?. Les muses de l’amor estan tristes. No, les muses estan desesperades. Tampoc. Les muses estan… cansades, fartes. Perquè l’amor ha mort. I no és culpa seva. O potser sí? És que ja no saben inspirar, en aquests nous temps? No, no. Són els humans, que ho compliquen tot. Sempre els humans, que no acaben d’aclarir-se en res, de les seves existències. I encara menys, en un assumpte tan complex i profund com és l’amor. Són uns éssers patèticament entranyables, terriblement complicats. Com ser muses de l’amor, avui en dia, si no hi ha Déu (mai millor dit!) que sigui capaç de definir què carai és, això de l’amor?
[+info ]
*********************************************************************
*INFO SOBRE LES ESTRENES
ADETCA– Agenda-cartelera:
Els musicals de la Temporada: Time Out
10 obres que encara pots veure [Time out],
ConsulteuTeatro Barcelona.
Consulteu Promoentrada, i també les ofertes d‘ATRAPALo